سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
میزان کاربری آدم ها!
یکرزمنده
چهارشنبه 88 مهر 29
ساعت 5:17 عصر
| نظر

- همیشه، جاهای سخت مال چریک هاست.
مثل عملیاتهای نفوذ در دل دشمن
همین مصطفی خودمان-چمران- رفت لبنان پیش امام اش و شد مصطفا
شاید در ایران شهیدشد، اما خیلی قبل تر در لبنان شهید شده بود.
- همیشه جاهای سخت مال چریک هاست،
مثل عملیاتهای نفوذ در دل دوست
همین شهید شوشتری خودمان- رفت سیستان البته سیستان امام موسی ندارد! و شد نورعلی
شاید در سیستان برای وحدت  برای از بیبن بردن فقر و گرفتاری شهید شد،‏اما قبلا در  زمان جنگ  یا وقتی کاظمی رفت یا وقتی صیاد و ... شهید شده بود
- همیشه جاهای سخت مال چریک هاست،
سیستان یک امام موسی میخواهد!...
نکته:
این عکس را در اینجا دیده شد!
در اینجا هم درج

برایش نوشتم:
چه عرض کنم! زبانمان مو در ارود   نطقمان هم کور شد
دعا کنیم  حداقل کاربری ما برای مستضعفان عالم از آن صندوق آهنی بیشتر باشد!






iF
یکرزمنده
سه شنبه 88 مهر 21
ساعت 8:55 عصر
| نظر

تا کنون به "هرچند امین، بسته ی دنیا نیم اما   دلبسته ی یاران خراسانی خویشم" فکر کرده ای؟
شاید بیاد شهید دکتر عبدالحمید "دیالمه" بیافتی، این هم یک یار خراسانی ست، کسی که خیلی جلوتر از زمان خودش بود، یک آدم که افسرجوان جبهه ی جنگ نرم بود، در زمان آقا روح الله رحمه الله علیه  اگر الان مثل ایشان داشتیم - یا اگر داریم بیشتر تر! بود- چه میشد!
شهید عبدالحمید دیالمه
بد نیست اطلاعات مان را نسبت به این مغز متفکر، و یک انسان خاص در زمان خود اضافه کنیم. و سعی کنیم خود را به او شبیه و نزدیک کینم.

+ حدودسال80بود، که یکی از رفقای هم سنگر، در یک جلسه ای که 10-15نفر حاضرینش بود، رو کرد به هادی و مصطفا و یکی دونفر دیگه و اونها رو مثل شهید دیالمه برای او جمع خواند، برای نخستین بار اونجا با ایشون آشنا شدم، کسی که کمتر نامی از او بود و هست اما نقش فکر و اندیشه و آرمانش ... هنوز هم هست.

شهید عبدالحمید دیالمه
تبرکا از ایشان عرض میشود:
"چگونه بایستی زهد ورزید و زاهد بود . در بین واژ‌ه‌هایی که در اسلام تحریف شده است شاید یکی از اساسی‌ترینش همین زهد باشد. شما گاهی اوقات به الفاظی برخورد می‌کنید مثل « خود‌سازی » انقلابی که این نه تنها مفهوم زهد را دربر‌ندارد بلکه رد مراحل بعدی یکی از بهترین زمینه‌ها برای سوء‌استفاده و انحراف از مبانی اعتقاد اسلامی شد. زهد در اسلام و با محتوای که شیعه به آن معتقد است مسئله « عدم وابستگی » نه « بیگانگی » آنچه که در ذهن ما ایجاد کردند اینست که زهد بیگانه‌شدن با جامعه است. گوشه‌نشستن و دربین جمع نبودن و عمل‌نکردن، در صورتیکه روشن خواهیم کرد که مسئله این طور نیست بلکه زهد بمعنای « درمجموعه بودن » ولی « وابسته نبودن به جمع » است. یعنی عدم وابستگی بدون بیگانه بودن."
" کسانیکه با دکتر چمران تماس داشتند می‌دانند که او در درجه‌ای از عرفان اسلامی شیعی بود که هرکسی را در برخورد اول مجذوب خودش می‌کرد. در واقع طرز تفکر چمران در ایران قربانی یک طرز تفکر غالب فلسطینی شد و او و بخاطر ایستادگیش در روی اسلام و مخصوصاً شیعه درهمه جا آماج تهمت‌ها بود.
 حتی دو روز بعد از شهادتش در جلوی مجلس اعلامیه‌هایی پخش کردند که در آن افرادی را به عنوان آمریکایی معرفی کرده بودند و یکی از آنها هم چمران بود."

کم کم شعار « بنی‌صدر ، دیالمه، بحث آزاد پیش همه » زبانزد بسیاری از جوانان مسلمان شد و بر برخی دیوارهای شهرهای تهران و مشهد نیز نقش بست. بنی‌صدر که تبلیغات بحث آزادش بسیار فراگیر شده بود با توجه به شناختی که نسبت به این جوان برومند مکتب تشیع و «هشام زمانه» داشت صلاح ندانست خود را درگیر چنین بحثی کند. با نخست وزیری شهید رجایی و شناخت او نسبت به دیالمه، شهید رجایی او را به عنوان اولین گزینه برای پست وزارت خارجه در نظر گرفته بود؛ چرا که او ضمن تحصیلات دانشگاهی و حوزوی مسلط به زبانهای انگلیسی و عربی نیز بود و تا حدودی با زبان فرانسه نیز آشنایی داشت. شهید دیالمه پس از این پیشنهاد شهید رجایی مطلب را با دوستان و شاگردانش در میان گذاشت و در نهایت تصمیم گرفت آن را نپذیرد؛ چرا که قبول این پیشنهاد او را از فعالیتهای فرهنگی‌اش‌‌‌ این بار به عنوان نماینده مردم و در جهت آگاه ساختن مردم‌ باز می‌داشت.
بیشتر بخوانید و بدانید از شهید دکتر عبدالحمید 
دیالمه
پروردگارا ما را با شهدایمان محشور بفرما -امامنالخامنه ای روحی فداه
خدایا به حضرت صادق علیه السلام، ما را سربازی سر  باز برای فرزندش بدار

*این بیت شعر نیز از ولی امرم آ سید علی آقا روحی فداه میباشد.






معلم شاگرد غیبت گل
یکرزمنده
شنبه 88 مهر 18
ساعت 3:26 عصر
| نظر
کمی قبلترها
معلم میترسید انگار حضور غیاب کند
هر چندوقت یک اسم از لیست به غایبین همیشگی اضافه میشد ...
جایش گل میگذاشتند و ...  همین
الان
معلم  غایب ها را از روی چشم های ورقلولومبیده! میشناسد
انگار جومنگ چندم آمده!!!